panargolikos.gr
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟΠΟΛΙΤΙΚΗ

Α. Πουλάς: Προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών από την αναστολή λειτουργίας καταστημάτων των ΕΛΤΑ

Κοινοποίηση

Σε συνέχεια της κοινοβουλευτικής παρέμβασής του με την οποία ζητούσε την επαναλειτουργία των Ταχυδρομικών Καταστημάτων Ερμιόνης και Τολού, ο βουλευτής Αργολίδας, Ανδρέας Πουλάς κατέθεσε στη Βουλή μαζί με άλλους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων σχετικά με τα προβλήματα που δημιουργούνται στην καθημερινότητα των πολιτών από την αιφνίδια και χωρίς διαβούλευση αναστολή λειτουργίας καταστημάτων των ΕΛΤΑ σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας.
ΕΡΩΤΗΣΗ – ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δ. Παπαστεργίου

ΘΕΜΑ: Προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών από την αιφνίδια και χωρίς διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες αναστολή της λειτουργίας καταστημάτων των ΕΛΤΑ σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας.

Κύριε Υπουργέ,

Από το καλοκαίρι μέχρι και σήμερα το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής με επίσημες ανακοινώσεις του και με κατατεθειμένες σχετικές ερωτήσεις των βουλευτών του έχει επισημάνει το απαράδεκτο κλείσιμο πάνω από 100 υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ σε ολόκληρη τη χώρα. Η απόφαση αυτή με πρόσχημα τον εκσυγχρονισμό και την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών των ΕΛΤΑ δεν λαμβάνει υπόψιν της, τοπικές ιδιαιτερότητες, γεωμορφολογικές παραμέτρους και τις δυσκολίες που προκαλεί σε υπερήλικες συμπολίτες μας που κατοικούν ως επί το πλείστον σε αυτές τις περιοχές.

Δυστυχώς, μέχρι και σήμερα δεν διαφαίνεται να προβληματίζεστε για τις δυσχέρειες που προκαλούνται σε μεγάλο τμήμα του πληθυσμού της περιφέρειας και πληροφορούμαστε ότι σχεδιάζετε περαιτέρω συρρίκνωση του δικτύου των ΕΛΤΑ μέχρι το τέλος του έτους οδηγώντας στο κλείσιμο άλλα 41 καταστήματα σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της χώρας. 

Και συγκεκριμένα :

Α/ΑΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΚΛΕΙΝΕΙΠΕΡΙΦ.ΕΝΟΤΗΤΑΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ
1ΑΝΩ ΧΩΡΑΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣΝΑΥΠΑΚΤΟΥ
2ΕΥΗΝΟΧΩΡΙΟΥΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ (Κ.Κ.)
3ΠΑΡΑΒΟΛΑΣΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ
4ΑΝΤΙΡΡΙΟΥΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣΝΑΥΠΑΚΤΟΥ
5ΤΟΛΟΥΑΡΓΟΛΙΔΑΣΝΑΥΠΛΙΟΥ (Κ.Κ.) 
6ΕΡΜΙΟΝΗΣΑΡΓΟΛΙΔΑΣΚΡΑΝΙΔΙΟΥ
7ΚΟΝΤΟΒΑΖΑΙΝΑΣΑΡΚΑΔΙΑΣΤΡΟΠΑΙΩΝ
8ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ ΑΙΓΑΛΕΩΑΤΤΙΚΗΣΑΙΓΑΛΕΩ
9ΚΑΛΟΓΡΕΖΑΣΑΤΤΙΚΗΣΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ (Κ.Κ.)
10ΠΟΤΑΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝΑΤΤΙΚΗΣΚΥΘΗΡΩΝ
11ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΜΥΛΟΥΑΤΤΙΚΗΣΑΧΑΡΝΩΝ (Κ.Κ.)
12ΝΕΩΝ ΣΕΠΟΛΙΩΝΑΤΤΙΚΗΣΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ (Κ.Κ.)
13ΝΕΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥΑΤΤΙΚΗΣΜΟΣΧΑΤΟΥ
14ΛΙΝΔΟΥΔΩΔ/ΝΗΣΟΥΓΕΝΝΑΔΙΟΥ
15ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥΔΩΔ/ΝΗΣΟΥΑΦΑΝΤΟΥ
16ΚΑΛΥΘΙΩΝΔΩΔ/ΝΗΣΟΥΑΦΑΝΤΟΥ
17ΚΕΦΑΛΟΥΔΩΔ/ΝΗΣΟΥΑΝΤΙΜΑΧΕΙΑΣ
18ΜΑΡΜΑΡΙΟΥΕΥΒΟΙΑΣΝΕΩΝ ΣΤΥΡΩΝ
19ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥΕΥΒΟΙΑΣΙΣΤΙΑΙΑΣ
20ΑΥΛΩΝΑΡΙΟΥΕΥΒΟΙΑΣΚΥΜΗΣ
21ΚΑΤΑΚΟΛΟΥΗΛΕΙΑΣΠΥΡΓΟΥ ΗΛΕΙΑΣ (Κ.Κ.)
22AΓΙΟΥ ΜΥΡΩΝΑΗΡΑΚΛΕΙΟΥΓΑΖΙΟΥ
23ΤΥΜΠΑΚΙΟΥΗΡΑΚΛΕΙΟΥΜΟΙΡΩΝ
24ΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥΗΡΑΚΛΕΙΟΥΝΕΑΣ ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟΥ
25ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΟΥΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ
26ΑΣΠΡΟΒΑΛΤΑΣΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣΤΑΧ. ΠΡΑΚΤ. ΝΕΩΝ ΒΡΑΣΝΩΝ
27ΒΑΣΙΛΙΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣΘΕΡΜΗΣ
28ΝΕΣΤΟΡΙΟΥΚΑΣΤΟΡΙΑΣΜΕΣΟΠΟΤΑΜΙΑΣ
29ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΥΚΟΖΑΝΗΣΤΣΟΤΥΛΙΟΥ
30ΔΕΡΒΕΝΙΟΥΚΟΡΙΝΘΙΑΣΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ
31ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΥΚΛ.ΚΥΚΛΑΔΩΝΘΗΡΑΣ
32ΝΙΚΑΙΑΣ  ΛΑΡΙΣΑΣΛΑΡΙΣΑΣΛΑΡΙΣΑΣ (Κ.Κ.)
33ΠΑΠΠΑΔΟΥΛΕΣΒΟΥΠΛΩΜΑΡΙΟΥ
ΤΑΧ. ΠΡΑΚΤ. ΣΚΟΠΕΛΟΥ
34ΒΑΣΙΛΙΚΗΣΛΕΥΚΑΔΑΣΤΑΧ. ΠΡΑΚΤ. ΣΥΒΡΟΥ
35ΜΕΘΩΝΗΣ ΠΥΛΙΑΣΜΕΣΣΗΝΙΑΣΠΥΛΟΥ
36ΠΛΑΤΑΜΩΝΑΠΙΕΡΙΑΣΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑΣ
37ΓΡΑΒΙΑΣΦΩΚΙΔΑΣΑΜΦΙΚΛΕΙΑΣ
38ΝΕΟΥ ΜΑΡΜΑΡΑΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣΝΙΚΗΤΗΣ
39ΜΟΥΡΝΙΩΝΧΑΝΙΩΝΧΑΝΙΩΝ (Κ.Κ.)
40ΚΑΝΤΑΝΟΥΧΑΝΙΩΝΠΑΛΑΙΟΧΩΡΑΣ
41ΚΑΡΔΑΜΥΛΩΝΧΙΟΥΧΙΟΥ (Κ.Κ.)

Όπως σαφώς προκύπτει από τον ανωτέρω πίνακα τα περισσότερα καταστήματα που οδεύουν προς κλείσιμο βρίσκονται σε χωριά, νησιωτικές, δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές όπου ζουν άνθρωποι οι οποίοι είναι ψηφιακά αναλφάβητοι και μεγάλης ηλικίας, οι οποίοι δεν θα πρέπει να στερηθούν οποιαδήποτε παροχή υπηρεσίας. 

Το γεγονός αυτό καθιστά επιτακτική την ανάγκη παραμονής και λειτουργίας και όχι το κλείσιμο των υποκαταστημάτων ΕΛΤΑ σε αυτές τις περιοχές και θα έπρεπε να υπάρχει τουλάχιστον μια διαβούλευση και ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών για το πως μπορούν να εξυπηρετηθούν αυτοί οι άνθρωποι από εδώ και πέρα. Επίσης, σύμφωνα με την τελευταία σύμβαση που υπεγράφη και με βάση τον Ν.4053/2012 Αρ. 7 παρ. 1, τα ΕΛΤΑ έχουν ως υποχρεωτική αποστολή την παροχή καθολικών υπηρεσιών σε όλη την Ελλάδα. 

Επομένως δεν είναι δυνατόν να στερείτε ξαφνικά την διακίνηση της αλληλογραφίας τους, τις πληρωμές συντάξεων, οφειλών στο δημόσιο και κάθε είδους εξυπηρέτηση σε ανθρώπους που βρίσκονται μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα, που δεν δύναται να μετακινηθούν και δεν έχουν κάποιον να τους βοηθήσει να χρησιμοποιήσουν τα ψηφιακά μέσα.

Επιπροσθέτως, άνθρωποι που εργάζονται στα ΕΛΤΑ σε περιοχές όπως τα Καρδάμυλα στην Χίο, στη Λίνδο της Ρόδου, στην ΄Ανω Χώρα Ναυπάκτου και σε όλες τις μικρές και απομονωμένες περιοχές της Ελλάδας, τους οδηγείτε στην ανεργία και πολλοί από αυτούς θα αναγκαστούν να μετοικήσουν στα μεγάλα αστικά κέντρα προς αναζήτηση νέας εργασίας. Κατ’ αυτόν τον τρόπο απομακρυσμένες περιοχές της πατρίδας μας ερημώνουν και γερνάνε ακόμα περισσότερο κινδυνεύοντας σε σύντομο χρονικό διάστημα να σβηστούν κυριολεκτικά από το χάρτη.

Επειδή τα παραπάνω πραγματοποιούνται στο όνομα του «εκσυγχρονισμού» και της «αναβάθμισης» των υπηρεσιών των ΕΛ.ΤΑ., αλλά στην πραγματικότητα βιώνουμε την υποβάθμιση των ταχυδρομικών υπηρεσιών για το κοινό,

Επειδή οι παραπάνω αποφάσεις λαμβάνονται δίχως να υπολογίζουν την εξυπηρέτηση των αναγκών των κατοίκων, με δεδομένου τις δυσκολίες που υπάρχουν, όπως οι αποστάσεις μεταξύ των χωριών, το οδικό δίκτυο και ο γηρασμένος πληθυσμός, οδηγώντας τελικά σε περαιτέρω απομόνωση περιοχών της ελληνικής περιφέρειας,

Επειδή επικρατεί αναστάτωση σε όλες τις προαναφερόμενες περιοχές χωρίς να υπάρχει καμία σχετική ενημέρωση των κατοίκων και διαβούλευση με τις τοπικές αρχές, με κίνδυνο να στερηθούν οι πολίτες βασικές υπηρεσίες που δικαιούνται,

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

1) Υπάρχει πρόθεση για την επαναλειτουργία των δομών των ΕΛΤΑ με διαφορετικά κριτήρια αναδιοργάνωσης των υπηρεσιών τους για τα υποκαταστήματα που έχουν κλείσει και βρίσκονται σε δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές ώστε να εξυπηρετούνται αποτελεσματικότερα οι κάτοικοι των περιοχών αυτών και να μη χάσουν τη δουλειά τους οι εργαζόμενοι;

2) Υπήρξε μελέτη εκ μέρους των ΕΛ.ΤΑ. που αποδείκνυε και υποδείκνυε την αναγκαιότητα διακοπής λειτουργίας των συγκεκριμένων τοπικών υποκαταστημάτων που έκλεισαν και που επίκειται να κλείσουν και η οποία είχε συνυπολογίσει τις επιπτώσεις (οικονομικές και κοινωνικές) της αναστολής της συναλλακτικής δραστηριότητας στα υποκαταστήματα ΕΛ.ΤΑ. ; Και αν ναι ζητείται να κατατεθεί αυτή η μελέτη.

3) Εάν δεν υπήρξε μελέτη, βάσει ποιων κριτηρίων ή θεσπισμένων προϋποθέσεων προχώρησε η διαδικασία διακοπής λειτουργίας των υποκαταστημάτων; Ζητούνται να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα.

4) Πώς θα αναπληρωθεί άμεσα η αναστολή λειτουργίας τους, ώστε να διασφαλιστεί χωρίς κανένα χρονικό κενό ο καθολικός χαρακτήρας των ταχυδρομικών υπηρεσιών προς όλους τους πολίτες αυτών των περιοχών ώστε να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες που δικαιούνται ; 

Related posts

Πράσινο φως από την ΡΑΕ για τεράστιο αιολικό πάρκο στην Πελοπόννησο

Ομάδα Σύνταξης

ΣΟΚ : Πέθανε ο δημοφιλής λαϊκός τραγουδιστής Βασίλης Καρράς

Ραδιοερασιτέχνες της Αργολίδας στη 5η Πανελλήνια Διασυλλογική Συνάντηση στη Βέροια

Ομάδα Σύνταξης